17. mart 2009.

slIstraživanje američkih naučnika sugeriše kako dodavanje soli hrani može popraviti raspoloženje, uprkos svesti o uticaju soli na povećanje krvnog pritiska.
Testiranja sprovedena na miševima sugerišu kako so deluje kao prirodni antidepresiv, i da pomanjkanje soli kod životinja može dovesti do simptoma depresije, objavili su istraživači s University of Iowa u naučnom časopisu Psychology and Behavior.
Naučnici istovremeno upozoravaju kako je preterani unos soli (više od 6 grama dnevno) povezan s povišenim krvnim pritiskom i većim rizikom za moždani i srčani udar.
U novom istraživanju su uz pomoć analize mozga miševa otkriveni i dokazi koji ukazuju na razvoj zavisnosti od soli, što bi moglo objasniti zbog čega mnogi ljudi nastavljaju konzumirati prevelike količine soli bez obzira na informaciju o štetnosti takve ishrane.
Izvor:
plivazdravlje.hr