Naslovna / Magazin / Zdrava ishrana / Previše antioksidanata štetno utiče na zdravlje

Zdrava ishrana

2. februar 2010.
    Pregleda: 1364 puta. Pregleda (1364)

Previše antioksidanata štetno utiče na zdravlje


Proizvodi sa visokim sadržajem antioksidanata mogu štetno da utiču na zdravlje, ukoliko se konzumiraju u velikim količinama, zaključili su istraživači sa Univerziteta u Kanzasu.

Oni su utvrdili da obilje takvih proizvoda u ishrani može da izazove debalans između količine antioksidanata koji usporavaju oštećenje mišića i drugih organa pod dejstvomAntioksidanti oksidacije, i prooksidanata koji ove procese ubrzavaju.

U eksperimentima sprovedenim na životinjama, koje su dobijale različite doze antioksidanata, istraživači su pokušali da razjasne na koji način može da se poboljša dopremanje kiseonika u mišiće u vreme fizičke aktivnosti.

Eksperiment je pokazao da u nekim slučajevima antioksidanti pogoršavaju mišićne funkcije i povećavaju osećaj zamora. Ovakva reakcija nastupa zbog toga što antioksidanti prigušuju ključne signale neophodne za efikasno funkcionisanje mišića.

Stručnjaci savetuju uzdržavanje od upotrebe proizvoda sa povećanom količinom antioksidanata sve dok se naučno ne dokaže kako ovi inhibitori oksidacije deluju na fiziološke sisteme organizma.

Široko je rasprostranjen stav da antioksidanti mogu da spreče razorno delovanje slobodnih radikala na ćelije živih organizama i tako uspore proces starenja. Mnogobrojna istraživanja, međutim, nisu potrvdila ovu hipotezu, navodi internet portal Kompulenta.ru.

Antioksidanti se prvenstveno nalaze u raznom svežem voću, a posebno bogati ovim supstancama su borovnice, grožđe, oskoruše, ribizle, šipak... Od pića se izdvajaju crno vino, zeleni i (u manjoj meri) crni čaj.

Izvor: Mondo

 

 

Vrh straneVrh strane
Poslednjih 6 vesti iz kategorije Zdrava ishrana
03. 09. 2010.      Pregleda: (62),      Komentara: (0)
  Maline - Za bolji imunitet
30. 08. 2010.      Pregleda: (442),      Komentara: (0)
  Breskva – voće koje leči i osvežava
27. 08. 2010.      Pregleda: (295),      Komentara: (0)
  Crvenim vinom protiv letnje kijavice
24. 08. 2010.      Pregleda: (311),      Komentara: (0)
  Kukuruz je napokon dospeo na pijace
20. 08. 2010.      Pregleda: (414),      Komentara: (0)
  Superhrana: papaja
16. 08. 2010.      Pregleda: (755),      Komentara: (0)
  Slana hrana ubija polako
Generalni sponzor