Mediteranska ishrana je zbog svog pozitivnog učinka na kardiovaskularni sistem posebno korisna za osobe s dijabetesom, pokazalo je istraživanje sprovedeno u Australiji.
Naučnici s Monaš Univerziteta u Melburnu su nakon desetogodišnjeg praćenja 40000 ispitanika u dobu od 40 do 69 godina utvrdili da mediteranska ishrana bogata voćem, povrćem i ribom može za 30% smanjiti izglede za smrt od kardiovaskularnih bolesti.
Pišući u stručnom časopisu Amerikan Žurnal of Klinikal Nutrišn naučnici dodaju da je najveće smanjenje smrtnosti povezano s bolestima srca i krvnih sudova uočeno u skupini ispitanika s dijabetesom.
Takođe, utvrđeno je da je mediteranska ishrana najjači pozitivan učinak imala na ispitanike kod kojih na početku studije još nije bilo znakova kardiovaskularnih bolesti.
Izvor: Pliva zdravlje