5. maj 2008.
Laboratorijska testiranja sugerišu da izloženost ćelija tumora jajnika sastojcima soka od brusnica može dati

snažan uticaj na hemoterapiju. Istraživači s Rutgers University tvrde da je na ovaj način moguće ušesterostručiti učinak hemoterapije na ćelije raka jajnika. Po njihovim rečima, radi se tek o preliminarnim nalazima koji bi ipak mogli biti od pomoći pacijentkinjama kod kojih je rak jajnika postao otporan na lečenje. Brusnice su poznate po tome što sadrže antioksidanse koji pozitivno utiču na funkciju imunološkog sistema.
Ranije studije su ukazale na moguću primenu brusnica u prevenciji infekcija urinarnog trakta i bolesti krvnih sudova. Prilikom lečenja raka jajnika često dolazi do razvoja rezistencije na uobičajene lekove što uzrokuje korišćenje sve jačih doza i povećanja rizika za oštećenja živaca i zatajenje bubrega.
U novom istraživanju je korišten ekstrakt iz soka od brusnice dostupnog u supermarketima te je utvrđeno da pozitivan uticaj na lečenje može imati već konzumacija samo jedne čaše soka.
Naučnici dodaju kako je dobijene rezultate moguće objasniti delovanjem A-tipa antioksidansa proantocijanidina koji je prisutan samo u brusnicama. Čini se da se ovaj antioksidans veže uz proteine prisutne u ćelijama tumora pa blokirajući njihov rast i širenje istovremeno pojačava učinak hemoterapije. U skoroj budućnosti se planira provera ovih rezultata na životinjama.
Izvor:
reporter.com.hr