Kliničke i epidemiološke studije govore o korisnom uticaju konzumiranja orašastih plodova i kikirikija na profil lipida u krvi. Šta je s pistaćima?
Pacijenti s blago povišenom nivoom holesterola su 15 % dnevnog unosa energije ostvarili pistaćima tj. kroz mesec dana su svakodnevno jeli oko 75 g ovih plodova.
Zahvaljujući ovakvoj ishrani, došlo je znatnog smanjenja unosa zasićenih masnih kiselina.
Učesnicima istraživanja se krvni pritisak i BMI(Indeks telesne mase) nisu bitno promenili, ali zbog promenjenog nivoa nekih lipida u krvi, može se zaključiti da pistaći smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti.
Izvor: Vitamini