Istraživanje sprovedeno u Grčkoj ukazuje na koristi od ishrane s malim unosom mesa i velikim udelom povrća i maslinovog ulja.
Nalazi prikupljani 8,5 godina od 23349 ispitanika su ukazali na direktnu povezanost dugovečnosti i stepena pridržavanja tzv. mediteranske ishrane.
Utvrđeno je da najizraženiji pozitivan učinak imaju činioci poput umerene konzumacije alkohola, smanjene konzumacije mesa i mesnih proizvoda, te česta konzumacija voća i povrća, posebno mahunarki.
Istraživači uz to ističu i važnost povećanog unosa mononezasićenih masti u odnosu na zasićene masti, još jednog aspekta mediteranske ishrane s potencijalom produžavanja očekivanog životnog veka.
izvor: PLIVA zdravlje