Naslovna / Magazin / Zdrava ishrana / Kafa - ZA i PROTIV

Zdrava ishrana

12. mart 2010.
    Pregleda: 1186 puta. Pregleda (1186)

Kafa - ZA i PROTIV


Sve što treba da znate o svom svakodnevnom užitku ...

Kafa je definitivno najpopularniji stimulans na svetu, a neki čak kažu da se po kafi dan poznaje. Toliko je lako zavoleti je, a opet lekari će vam često reći kako ovaj mirisni tamni napitak loše utiče na zdravlje. Ipak, nije sveKafa crno-belo, pa ni omiljeni tamni napitak nema samo tamne strane, već njegovo konzumiranje donosi i neke pozitivne efekte.

Razlozi ZA:

1. Kod zatvora.

Kafa na organizam deluje kao laksativ. Ona ubrzava i stimuliše pražnjenje bešike i funkcionisanje creva. Upravo zbog toga se, neretko nalazi na spisku namirnica za različite dijete.

2. Kod astme.

Da li ste znali da kafa pomaže ljudima koji imaju problem sa astmom. Tokom napada astme (pa i težih slučajeva) dovoljno je uzeti jednu šolju jake kafe. Kako? Velika količina kofeina čija je hemijska formula slične teofilinu - leku za astmu, pomoći će u proširenju disajnih puteva.

3. Za bolje pamćenje.

Svi znamo da kofein povećava budnost, smanjuje simptome umora, pa čak i poboljšava pamćenje. Kofein obično pruža osećaj zadovoljstva i pomaže da se poboljša koncentracija. Što je još zanimljivije - ovi efekti nisu kratkotrajni, već je utvrđeno da kafa ima dugoročne pozitivne efekte.

Istraživanjem sprovedenim na medicinskom fakultetu u Lisabonu, otkriveno je da su penzioneri koji piju najmanje 3 šoljice kafe dnevno, bolje pamtili od onih koji su kafu pili u manjim količinama.

4. Sadrži dosta antioksidanata

Antioksidanti su uvek dobra vest, jer deluju protiv slobodnih radikala, što znači da kafa zaista pomaže da se podmladimo i deluje protiv upala. Ovi efekti se ne smanjuju ni ako kafu pijemo sa mlekom.

5. Često vas muči glavobolja?

Onda kafa za vas nije greh, već lek. Kofein smanjuje širenje krvnih sudova i tako pomaže u ublažavanju glavobolje. (Kofein se čak može naći u nekim lekovima za ublažavanje bola, kao npr. Coldreks).

Nažalost, ovaj savet ne važi za ljude koji već piju mnogo kafe svaki dan, jer nedostatak kofeina takođe dovodi do glavobolja - čime se stvara neka vrsta začaranog kruga.

Razlozi PROTIV:

1. Ubrzava javljanje osteoporoze.

uzajamno dejstvo kofeina i vitamina, posebno vitamina D, sprečava apsorpciju kalcijuma u telu. Ali ne brinite, za ovaj efekat biste morali da pijete zaista izuzetno velike količine kafe svaki dan.

2. Povećava anksioznost

Iako su anksiozni poremećaji nasledni i kafa utiče na povećanje anksioznosti. Takođe, ukoliko preterate, ona može izazvati i nemiran i loš san, upravo zbog svog efekta smanjivanja umora i pospanosti. U stvari, ova posledica se javlja u zavisnosti od stanja organizma i ukupne količine kafe koju pijete u toku dana.

3. Povećava rizik od angine

Istraživanjem je otkrivena veza između uzimanja kafe i visokog nivoa homocistina, koji može povećati rizik od napada angine.

4. Javljanje kamena u bubregu

Koefein povećava količinu kalcijuma u mokraći, a time i rizik od nastanka kamena u bubregu.

5. Talasi vrućine - Valunzi

Žene u menopauzi mogu potvrditi da je kafa jedan od glavnih izazivača napada vrućine.

Ključ je u količini popijene kafe

Pojava navedenih pozitivnih ili negativnih efekata u velikoj meri zavisi od količine kafe koju pijete. Dakle, 1 do 2 šoljice kafe na dan će imati pozitivne efekte kao što su:

•Dobro raspoloženje,

•Više energije,

S druge strane, baš velika količina - od 5 do 10 šoljica dnevno, već izaziva negativne efekte:

•Strah - anksioznost,

•Nervozu,

•Drhtavicu,

•Lupanje srca,

Teskst je preuzest sa sajta www.e-topshop.tv , ukoliko želite redovno da dobijate Top Shop E-novosti kliknite ovde.

 

 

Vrh straneVrh strane
Poslednjih 6 vesti iz kategorije Zdrava ishrana
30. 07. 2010.      Pregleda: (72),      Komentara: (0)
  Kajsije - izvor vitamina i minerala
29. 06. 2010.      Pregleda: (916),      Komentara: (0)
  Trešnje - prirodni lek protiv reume i gihta
27. 06. 2010.      Pregleda: (1291),      Komentara: (0)
  Hrana koja će vam olakšati promenljive letnje dane
24. 06. 2010.      Pregleda: (499),      Komentara: (0)
  Sa organskom hranom u Evropu
19. 06. 2010.      Pregleda: (1152),      Komentara: (0)
  Indijski orah
16. 06. 2010.      Pregleda: (1113),      Komentara: (0)
  Salata od svežeg povrća povoljno utiče na zdravlje
Generalni sponzor