Povećani unos folne kiseline smanjuje rizik od karcinoma dojke, tvrdi nova švedska studija.
U studiji je sudelovalo gotovo 12 000 žena starijih od 50 godina. Prehrambene navike su procenjene putem sedmodnevnih dnevnika ishrane, upitnika učestalosti unosa hrane i intervjua sa svakom ispitanicom. Nakon 9,5 godina
dijagnostikovano je 392 slučaja karcinoma dojke.
Naučnici su utvrdili za 44 % manji rizik obolevanja u grupi koja je imala najveći unos folne kiseline u poređenju sa grupom sa najmanjim unosom. Međutim, povoljni uticaj visokog unosa folne kiseline utvrđen je samo kod gojaznih žena.
Dobar izvor folne kiseline su zeleno lisnato povrće, pasulj i sočivo.
Izvor: Vitamini