11. oktobar 2008.
Poznata je izreka da je „jedna čaša crnog vina dnevno, dobra za srce".

Crno vino jača srce i krvotok i štiti ćelije od preranog starenja. To je potvrdila naučna studija sa Harvardskog univerziteta u Bostonu još 1996. godine. Tom prilikom takođe je dokazano da pozitivne osobine crnog vina potiču pre svega od bioaktivne supstance resveratrol koja se nalazi u crnom grožđu i to posebno u ljusci. Iz naučnh studija proizilazi da ova bioaktivna supstanca ljudske ćelije štiti od spoljnih otrova i oboljenja srca i krvotoka. Bečki zdravstveni stručnjak, profesor Hademar Bankhofer, tvrdi ipak da se ne radi o nekom prekomernom produženju života konzumiranjem grožđa, već više o tome da kvalitet života u starosti bude kao u mladim danima.
Najbolji način snabdevanja resveratrolom nije redovno konzumiranje crnog vina, jer previše alkohola opterećuje jetru i mozak, objašnjava Bankhofer. Najkorisnije je što više jesti crno zrelo grožđe ili redovno piti sok od grožđa.
Izvor:
ComPress