29. septembar 2008.

Sve je više studija koje ukazuju na značaj vitamina D u ishrani žena i njegovoj povezanosti s rakom dojke.
U aprilu 2006. godine u Americi Asocijacija za kancer dojke je prezentovala dve studije u kojima se pikazuje da konzumiranje ovog vitamina smanjuje rizik od oboljevanja od malignog tumora dojki.
Prva studija je pokazala da su žene iz grupe koje su vitamin D uzimale količinskli najviše, za 50 odsto smanjile rizik od raka dojke. One koje su uzimale umereno ovaj vitamin, smanjile su opasnost za 10 odsto.
Druga studija je pokazala da žene koje su provodile više vremena napolju i uzimale više vitamina D hranom ili dodacima u ishrani, posebno u periodu adoslescencije, smanjile su svoj rizik od ove bolesti od 25 do 45 odsto.
Ove žene se nisu pokrivale dok su napolju, tako da su sunčevi zraci mogli da dopiru do kože u kojoj se, vitamin D pod njihovim uticajem stvara.
Najnovija studija iz juna ove godine, sprovedena u Torontu, pokazala je da bi vitamin D mogao imati značajan uticaj na usporavanje širenja raka dojke. Istraživači su ustanovili da pacijenti koji nemaju dovoljno vitamina D imaju više šansi da im se rak proširi i da umru od te bolesti.
Objašnjenje je u tome što je vitamin D prilično jedinstven u svojoj akciji kad uđe u ćelije raka i navede ih da započnu proces odumiranja.
Doktor Velč, vođa te studije, kako prenosi VOA, kaže da su efekti vitamina D na rak dojke veoma slični efektima Tamoksifena, leka koji je korišćen više od 30 godina za tretiranje raka dojke.
Izvor:
cafemontenegro.com