5. avgust 2008.

Nedavno sprovedeno istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u stručnom medicinskom časopisu Heart pokazalo je da je gledanje komedija dobro za srce, jer potstiče cirkulaciju.
Grupa stručnjaka s američkog Univerziteta Merilend od dvadeset odraslih osoba zatražila je da u razmaku od 48 sati gledaju neku komediju, odnosno dramu između 15 i 30 minuta.
Naučnici su utvrdili da je kod 19 ispitanika za vreme gledanja komedije cirkulacija bila brža, objasnivši da je učinak bio sličan onome koji na organizam imaju aerobne vežbe ili uzimanje lekova poznatih kao statini.
"Naprotiv, gledanje ratne drame usporilo je protok krvi u žilama", rekao je dr. Majkl Miler, koji je predvodio tim naučnika i njihovo istraživanje. On tvrdi da je posledica smeha širenje arterija, a od ranije je poznato da se one pod uticajem psihičkog stresa sužavaju.
Iako je potrebno provesti daljnja istraživanja da bi se ovi rezultati potvrdili, dr. Miler veruje da će za sada i ovi podaci biti korisni svim filmofilima. Tokom istraživanja ispitanici su se veče pre učestvovanja u eksperimentu morali suzdržati od uzimanja alkoholnih pića, vitamina ili biljnih preparata kao i od aerobnih vežbi, budući je sve navedeno moglo uicati na cirkulaciju.
Izvor:
sretneveze.com