Naslovna / Magazin / Porodica / Značaj tradicionalnog porodičnog ručka

Porodica

21. februar 2008.
    Pregleda: 2 puta. Pregleda (2)

Značaj tradicionalnog porodičnog ručka


Tinejdžeri koji obeduju kod koće zajedno sa svojom porodicom zdravije će se hraniti kada odrastu, pokazali su rezultati istraživanja američkih naučnika.

Ovi nalazi ukazuju na značaj tradicionalnog porodičnog Tradicionalan porodični ručakručka - prakse koja se sve više gubi u eri grozničavog načina života i restorana brze hrane.
Neka ranija istraživanja su pokazala da je manje verovatno da deca koja su redovno u kontaktu s roditeljima za vreme ručka steknu loše navike, kao što su pušenje i opijanje.

Novi nalazi govore da način ishrane dece može biti od dugoročne koristi.

Od preko 1.700 tinejdžera, koje su naučnici pratili tokom perioda od pet godina, oni koji su najčešće jeli sa svojom porodicom imali su zdraviju ishranu u ranim dvadesetim godinama života jer su jeli više voća i povrća, pili manje gaziranih napitaka i unosili više vlakana, kalijuma i magnezijuma od svojih vršnjaka koji su retko jeli u porodičnom okruženju.

"Ovi nalazi govore da članovi porodice treba što je češće moguće da jedu zajedno", savetuje vođa istraživanja doktor Nikol Larson s Univerziteta Minesota u Mineapolisu.

"Tinejdžeri se za porodičnim ručkom verovatno uče kako da naprave izbor zdrave hrane, a roditelji im služe kao model", rekla je ona i dodala da to naravno ne znači uzimanje brze hrane usput i donošenje kući.

Obrok, umesto toga, mora sadržati jelo s malo proteina kao što je pečena piletina, celo zrno žitarica poput integralnog pirinča i obilje povrća. Voda ili mleko treba da budu izbor umesto gaziranih napitaka, dok voće treba da posluži kao zdrava zamena za desert, ukazala je doktor Larson.

Redovno uzimanje obroka kod kuće u društvu porodice moglo bi, prema nalazima ovog istraživanja, imati dugoročni uticaj na ishranu tinejdžera.

Izvor: Tanjug

 

Vrh straneVrh strane
Poslednjih 6 vesti iz kategorije Porodica
07. 08. 2008.      Pregleda: (95),      Komentara: (0)
  Šta kad dete neće da jede?
05. 08. 2008.      Pregleda: (153),      Komentara: (0)
  Svetska nedelja dojenja u Srbiji
01. 08. 2008.      Pregleda: (182),      Komentara: (0)
  Pad nataliteta nameće troškove
30. 07. 2008.      Pregleda: (98),      Komentara: (0)
  Boje li se današnji muškarci braka?
25. 07. 2008.      Pregleda: (157),      Komentara: (0)
  Šta muškarce čini vernim jednoj ženi?
22. 07. 2008.      Pregleda: (95),      Komentara: (0)
  Zaposlena mama je uzor deci
Generalni sponzor
Weather2Umbrella vremenska prognoza
blog magazina Poslovna Zena
MOJ ZUBAR
Humanost.org